wbu24.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i kryptowalut.

BiznesInwestycje

Dropshipping co to jest?

Dropshipping co to jest?

Pomysł na handel w internecie pojawia się w głowach bardzo wielu współczesnych osób. Chcą oni spróbować swojego szczęścia w branży e-commerce, ponieważ niesamowicie się ona rozwija i pozwala naprawdę zarabiać. Obroty sklepów stacjonarnych spadają, natomiast w sklepach internetowych obserwuje się odwrotną tendencję. Jeżeli rozważa się zatem opcję handlu w sieci, warto wiedzieć, czym jest model sprzedaży nazywany dropshippingiem.

Dropshipping co to?

Jeden z popularnych sposobów na sprzedaż w internecie to dropshipping. Na czym on polega? To sprzedawanie towarów, których tak naprawdę nie posiada się na stanach magazynowych. Nie trzeba zatem wcześniej płacić za zatowarowanie sklepu internetowego. W modelu dropshippingu zakupione produkty są bowiem wysyłane bezpośrednio z hurtowni lub nawet z siedziby producenta. Jednym słowem osoba prowadząca sklep internetowy sprzedający w modelu dropshippingu jest niejako pośrednikiem pomiędzy producentem a odbiorcą.

Plusy dropshippingu

To rozwiązanie ma pewne plusy. Najważniejszy z nich związany są po prostu z możliwością zaoszczędzenia sporych kwot pieniędzy, ponieważ nie trzeba zatowarować swojego sklepu. Jednym słowem kto chce rozwinąć się w branży e-commerce, ale nie ma kilkudziesięciu lub kilkuset tysięcy na zakup towaru, może spróbować swoich sił w ten sposób. Aby robić to dobrze, najlepiej byłoby po prostu nawiązać kontakt z producentem, zobaczyć jego towar, omówić zasady związane z wysyłką. W praktyce dzieje się to rzadko, ponieważ osoby sprzedające w ten sposób zwykle nawiązują relacje biznesowe za pomocą poczty e-mailowej. Kontaktują się z producentami z krajów azjatyckich i negocjują ceny za sztukę, a także kwestie związane z wysyłką do Polski.

Minusy dropshippingu

Minusy tego rozwiązania wynikają właśnie z tego, że osoba sprzedająca nie ma możliwości zobaczenia towaru, zweryfikowania jego jakości. Nie może w żaden sposób wpływać na termin wysyłki. Wszystko opiera się na zaufaniu do producenta i dostawcy, a ta przecież powinna być ograniczone, ponieważ najczęściej w ten sposób sprzedaje się rzeczy produkowane w krajach azjatyckich. Na dropshippingu można zatem naprawdę się przyjechać, chociaż są też osoby czerpiące z tego spore zyski. Najważniejsze jest znalezienie dobrego partnera, który będzie dbał o wysoką jakość swoich produktów, a także ustalonych terminów wysyłki. Bez wątpienia każdy, kto sprzedaje w modelu dropshoppingu powinien też poinformować o tym swoich klientów w jasny i czytelny sposób. Informacje o tym powinny znaleźć się również w regulaminie sklepu internetowego.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.