Google to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych świata. Tak naprawdę większość osób korzysta właśnie z niej, dlatego bardzo korzystne dla każdego przedsiębiorcy jest dodanie swojej firmy do Google, a zatem stworzenie tam jej profilu. Dlaczego warto to zrobić niezwłocznie i czerpać z tego zyski? Poniżej wyjaśniamy.
Profil firmowy w Google
Warto poświęcić chwilę czasu na zweryfikowanie swojej firmy w Google, co pozwala stworzyć tam jej profil firmowy. Dlaczego? Ponieważ można z tego tytułu czerpać wiele różnych korzyści. Między innymi dodawać swoją firmę do różnych usług, takich jak Google Maps. Wielu klientów korzysta z opcji wyszukiwania na mapie dostępnych punktów, na przykład takich jak restauracje, paczkomaty, stacje benzynowe czy punkty usługowe związane na przykład z fryzjerstwem czy kosmetyką.
Weryfikacja profilu w Google
Jak dodać firmę do Google? Pierwszy krok to przeprowadzenie weryfikacji. Na początku należy zgłosić prawo własności do swojej profilu firmy w Google. Potem trzeba będzie je zweryfikować, co można zrobić z między innymi drogą pocztową lub też poprzez nagranie wideo. Tak naprawdę są różne sposoby weryfikowania, które służą temu, aby potwierdzić, że firma istnieje, a osoba zakładająca profil jest jej właścicielem. Po zweryfikowaniu strony dopiero po kilku tygodniach informacje o firmie zaczną wyświetlać się w wyszukiwarce Google. Trzeba zatem uzbroić się w cierpliwość, ponieważ zajmuje to rzeczywiście odrobinę czasu. Związane jest to między innymi z tym, jak bardzo wiele firm oraz stron internetowych prosi o weryfikację. Dopiero po przejściu tych procesów informacje o nich wyświetlają się w wyszukiwarce. Ważnym krokiem po etapie weryfikacji jest sprawdzenie, czy wszystkie przedstawione dane się sprawdzają. Mowa tutaj na przykład o nazwie firmy, jej stronie internetowej czy też adresie pocztowym.
Jak dodać firmę do wyszukiwarki Google?
Aby zrobić to prawidłowo, należy zatem dokładnie postępować z wytycznymi, które przedstawione są każdemu użytkownikowi. Jeżeli pojawia się problem, najlepiej po prostu przeczytać materiały informacyjne, które są zamieszczone na oficjalnej stronie Google lub też na blogach prowadzonych po to, aby wspierać użytkowników. Nie warto zwlekać z weryfikacją firmy w Google, ponieważ to największa i najchętniej wykorzystywana wyszukiwarka. Mnóstwo użytkowników trafia na stronę firmową właśnie dzięki wyszukiwaniu po konkretnych słowach kluczowych w Google. Poza tym firmy można wtedy dodać do Map, a to popularny sposób na szukanie punktów usługowych i firm przez współczesnych użytkowników internetu.